Der er mange smarte måder at anvende internettet på i dag. En af dem, som ikke alle lige kender til, er muligheden for at finde data og regnskaber for alverdens danske virksomheder. Du klikker blot ind på denne hjemmeside, og så kan du søge helt åbent efter danske virksomheder. Det smarte er, at du også kan klikke dig frem via kategorier og arbejds- og brancheområder. Så sorterer du hurtigt en masse fra, som måske ikke er relevant for dig. Her er altså spændende indblik at finde, som du måske kan anvende til din fordel. Det kan du læse mere om herunder.

Helt praktiske data

Du kan først og fremmest finde helt praktiske data som kontaktoplysninger, adresse og hjemmeside. Det er smart, da det nogle gange godt kan være besværligt at finde frem til. Skal du derfor i kontakt med en virksomhed, kan dette være en af de hurtigste måde at finde de relevante oplysninger på. På denne måde kan man også hurtigt finde ud af, om en virksomhed overhovedet har en hjemmeside, for hvis der ikke er angivet nogen, kan det være et tegn på, at der ikke findes nogen.

Et indblik i andre virksomheder – måske konkurrenter?

Og så er der det andet indblik, du kan få i virksomheden – du kan se ting som deres regnskaber. Du har altså mulighed for at se, hvordan det går med en virksomhed. For bare nogle år siden kunne det virke helt utænkeligt, men dette er altså en mulighed, du har i dag, og som du helt bestemt bør benytte til din fordel. Måske du kan finde nogle konkurrenter, som du kan få et brugtbart indblik i?

Kan du lade dig inspirere af konkurrenterne til din egen fordel?

For det er nemlig muligt at lade sig inspirere af konkurrenterne. Måske er der en eller flere konkurrenter, der stikker helt af i forhold til de andre. Deres regnskaber går forrygende, og dette kan skabe helt naturlig nysgerrighed efter, hvad de mon gør rigtigt. Du kan derefter besøge deres hjemmeside og online butik for måske at se, hvilke varer, de tilbyder. Hvis det er en direkte konkurrent, kan det være, at du hurtigt finder ud af, at de tilbyder en masse spændende produkter, som du ikke har på lager. Dette kan du altså anvende rent strategisk til også at søge for at få købt den slags produkter hjem, så du også kan tilbyde dine kunder det samme og forhåbentligt øge dine chancer for salg.

Hvis du overvejer en ansøgning

Disse indblik du kan få i en virksomhed kan også være meget anvendelige i forhold til, hvis du overvejer at ansøge hos en virksomhed. Her kan det være rart at vide, om det er en virksomhed, hvor regnskabet går godt, eller hvor det måske viser en nedadgående tendens de sidste par år. For så skal du måske forberede dig på, at de enten ikke har råd til at ansætte dig, eller at det nok ikke bliver en længerevarende ansættelse.